بلاگ, مقالات

فواید خوردن هلو در بارداری

فواید خوردن هلو در بارداری-از مقالات وبسایت فروشگاه اینترنتی بستنی نوبهار

فواید هلو

فواید خوردن هلو در بارداری

فواید خوردن هلو در بارداری-از مقالات وبسایت فروشگاه اینترنتی بستنی نوبهار

ماده غذایی کم کالری اما خوشمزه! آیا همچین ماده غذایی وجود دارد؟ بله هلو. هلو شبیه سیب است و بسیار مغذی و خوشمزه است. اما آیا می توان آن را به رژیم غذایی بارداری افزود؟ بله، اما مراقب باشید. در این مقاله نکات لازم در خصوص خوردن هلو در دوران بارداری ذکر شده است.

ارزش غذایی هلو

یک هلو متوسط (حدود صدوپنجاه گرم) مواد مغذی زیر را دارد:
کالرری- 59
کربوهیدرات-14 گرم
پروتئین-1.4 گرم
چربی-0.4 گرم
فیبر-2.3 گرم
ویتامین ث-  10 میلیگرم
ویتامین آ-489 IU
پتاسیم- 285 میلیگرم
منیزیم-14 میلیگرم
آهن-0.4 میلیگرم

مزایای خوردن هلو در دوران بارداری

هلو غنی از ویتامین ها و مواد معدنی است که برای مادر و جنین حیاتی است.

 ویتامین ث:

هلو غنی از ویتامین ث است که برای رشد استخوان های جنین، دندان ها، ماهیچه ها و رگ های خونی ضروری است. صد گرم هلو حدود 6.6 میلیگرم از این ویتامین را تامین می کند.
ویتامین ث به جذب آسان آهن کمک میکند و از کم خونی جلوگیری می کند. همچنین احتمال زایمان زودرس و نشانه های کشش بعد از بارداری روی پوست کاهش می یابد

اسید فولیک

 در بارداری ماده مغذی و ضروری به حساب می آید. این ماده به تکامل و رشد مغز و نخاع جنین کمک می کند و از نقص لوله عصبی در جنین جلوگیری می کند.
پتاسیم:
هلو حاوی پتاسیم است که برای بارداری مورد نیاز است. این ماده باعث کاهش خستگی، نگرانی، گرفتگی پا، تورم زانو و پا می شود. این ماده باعث تعادل مایعات در مادر و جنین می شود.
فیبر:
هلو منبعی مناسب برای فیبر است که مصرف صد گرم از آن، یک و نیم گرم فیبر تامین می کند. خوردن هلو از یبوست در بارداری، سو هاضمه و مشکلات گوارشی در بارداری جلوگیری می کند.
خوردن یک هلو در روز  به حرکات منظم روده کمک می کند.
سم زدایی طبیعی:
هلو سم زدای طبیعی است. این ماده با تمیز کردن روده و معده، سمون را از کلیه و کبد خارج می کند. همچنین عملکرد قلب را بهبود می دهد.

کاروتن بتا:

هلو منبعی طبیعی از ویتامین آ است. خوردن هلو به افزایش کاروتن بتا کمک می کند. کاروتن بتا به افزایش ایمنی بدن شما و جنین کمک می کند.
کاهش وزن ناشی از بارداری:
هلو به شما کمک می کند پس از بارداری وزن افزایش یافته ناشی از بارداری را کم کنید. خوردن هلو که کم کالری است و غنی از مواد مغذی است به از بین رفتن چربی ناخواسته و تنظیم عملکرد بدن کمک می کند.

فسفر:

مقدار فسفر موردنیاز در روز در طول بارداری هفتصد میلیگرم است و صد گرم هلو حدود بیست میلیگرم فسفر فراهم می کند. این ماده به تشکیل استخوان های قوی در مادر و جنین کمک می کند.
منیزیم:
هلو حاوی منیزیم است که به جلوگیری از زایمان زودرس، گرفتگی عضلات رحم و یبوست و گرفتگی عضلات پا در دوران بارداری کمک می کند.

منبع:niniban

 

دیدگاهتان را بنویسید