مقالات

معرفی خواص گرمک

معرفی خواص گرمک - وبسایت بستنی نوبهار

 خواص گرمک

معرفی خواص گرمک

معرفی خواص گرمک - وبسایت بستنی نوبهار

برای داشتن  پوست ، ریه و چشمهای سالم، جلوگیری از ابتلا به سرطان وکاهش میزان استرس گرمک بخورید .

 مرکز اصفهان ؛ گرمک به علت داشتن انواع ویتامینهای گروه ب ، پتاسیم ، کلسیم ، آهن ، منیزیم ، فسفر و روی ، ویتامین سی و کارتنوئید موجب سلامت چشمها و کاهش خطر ابتلا به آب مروارید می شود .

 این میوه به تقویت سیستم ایمنی بدن، جلوگیری از ابتلای به بیماری آرتریت و درمان دیابت کمک می کند . همچنین به جلوگیری از ابتلابه سرطان و ریشه‌کن کردن رادیکال ‌های آزاد و مواد مضر متابولیسم سلولی کمک می‌کند.

میوه گرمک به علت داشتن آنتی ‌اکسیدان های  قوی درکاهش  ابتلا به انواع  سرطان‌ها و مواد فیتو شیمیایی موجود در  این میوه‌ در درمان تومورهای سرطانی مفید است .

این میوه تقش موثری در تقویت سیستم ایمنی بدن دارد . بتاکاروتن موجود در این میوه به ساخته شده سلولهای پوستی و رشد و ترمیم پوست و مو  و نیز درمان تحریک شدگی و قرمزی پوست کمک می کند .

 پتاسیم موجود در گرمک نیز باعث استراحت رگهای خونی می‌شود و فشارخون و عوامل استرس زا را کاهش می‌دهد. همچنین جریان خون و اکسیژن را به مغز می‌افزاید و موجب احساس آرامش  می‌شود.

تحقیقات  نشان می‌دهد مصرف گرمک با بهبود متابولیسم انسولین  هم در ارتباط است  و می‌تواند باعث جلوگیری از نوسانات قند خون ، جلوگیری از افزایش  و کاهش خطرناک  قند خون  شود. همچنین گرمک از افزایش استرس اکسیداتیو بر کلیه‌ها که می‌تواند باعث بروز بیماریهای مرتبط با کلیه شود جلوگیری می کند.

فیبر موجود در این میوه هم موجب تسهیل حرکات روده ای و سلامت سیستم گوارشی می شود و یبوست و احتمال ابتلا به سرطان های روده و بیماریهای گوارشی  را کاهش می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید