مقالات, بلاگ

معرفی ۵۰ نمونه از بهترین دسرهای جهان از زبان یک آشپز با تجربه – 31 الی 40

معرفی ۵۰ نمونه از بهترین دسرهای جهان از زبان یک آشپز با تجربه - 31 الی 40

معرفی ۵۰ نمونه از بهترین دسرهای جهان از زبان یک آشپز با تجربه – 31 الی 40

معرفی ۵۰ نمونه از بهترین دسرهای جهان از زبان یک آشپز با تجربه – 31 الی 40

معرفی ۵۰ نمونه از بهترین دسرهای جهان از زبان یک آشپز با تجربه - 31 الی 40

31. شیرینی مامول، خاورمیانه

شیرینی مامول، خاورمیانه

در برخی از جشن های سال، بسیاری از مردم خاور نزدیک به دنبال طعم خوشمزه ی این بیسکوئیت های توپر می گردند که در پوسته ی نازک و سمولینای آن ها، ترکیبی از خرمای ریز شده، آجیل یا هر دو قرار می گیرد.

بیسکوئیت های ساده در قالب های چوبی دارای الگوهای درهم برهم نقش داده می شوند و دوایر ریز یا مخروط های دقیق روی بیسکوئیت ها نمایان می گردند.

مامول ها، شیرینی های به یادماندنی با شیرینی ملایمی هستند که عشق به آن ها موجب متحد شدن سه مذهب غالب در این ناحیه شده است: یهودی ها از خوردن مامول در فستیوال پورییم لذت می برند، شیرینی پزها این شیرینی ها را برای عید پاک طرح می دهند و در برخی نواحی، مامول بخشی از مهمانی عید به حساب می آید.

یکی از این شیرینی های سنتی را امتحان کنید تا دلیل محبوبیتش را متوجه شوید.

32. مندزی، جنوب سودان

مندزی، جنوب سودان

افزودن شیر نارگیل موجب بافت ترد و بوی خوب این خاگینه های لذیذ می شود که شیرینی کم آن همراه با یک فنجان قهوه ی شیری یا چای جذاب می باشد.

در برخی از انواع مندزی، مقدار اندکی هل موجب طعم دار شدن آن می شود و این دونات های ساده را می توان با طعم ها و طرح های خلاقانه درست کرد.

در حالی که بسیاری از دوستداران مندزی، خاستگاه این شیرینی های سرخ شده را تا جنوب سودان که در آنجا مندزی اغلب با سس شکلاتی سرو می شود، دنبال کرده اند؛ مندزی همچنان یک میان وعده ی محبوب در تانزانیا، کنیا، موزامبیک و اوگاندا به شمار می رود.

33. مدوویک، روسیه

مدوویک، روسیه

عسل بوی خوب را با لایه های نازک این کیک می آمیزد و این شیرینی را به محبوب ترین شیرینی روسیه تبدیل می کند. در بین لایه ها که می توانند به 10 لایه هم برسد، خامه ی کرم داری روی طبقه های عسلی آن قرار می گیرد.

مدوویک در انواع مختلفی موجود است اما محبوب ترین آن ترکیبی از مواد اولیه روسی برای درست کردن فیلینگ شیرین آن است.

برخی از خامه ترش که برای طعم دار کردن برخی از غذاهای روسی همچون بروشت و بلینی بکار می رود، استفاده می کنند. سایرین از شیر عسلی استفاده می کنند که در زمان شوروی هنگامی که یافتن شیر تازه کار دشواری بود، تبدیل به نمادی از روسیه شد.

34. چیزکیک نیویورکی، ایالات متحده

چیزکیک نیویورکی، ایالات متحده

به نظر می رسد که مشهورترین دسر Big Apple ، دیگر شیرینی ها را به رقابت دعوت می کند. خرده های سبک کیک، سنگینی خامه را از بین می برد، ترکیب برنده ای که در بالای فهرست ساده ای از طعم ها قرار می گیرد.

همانند خود شهر، چیزکیک نیویورکی از سراسر جهان الهام گرفته است و یک نقشه ی معمولی از چیزکیک های سراسر دنیا می تواند شامل چیزکیک های شرق اروپا، آلمان و چیزکیک های محبوب ایتالیای با پنیر تازه باشد.

برخلاف دستورهای پخت دیگر، چیزکیک نیویورکی کلاسیک دارای لایه ی رویی یا طعم قابل توجهی نیست، تنها با کمی وانیل و لیمو طعم دار می شود و ترکیبی از بوی شکر، تخم مرغ، خامه و پنیر خامه ای را به وجود می آورد، مانند چیزکیک های برند فیلادلفیا. این برند دارای چیزکیک های آمریکایی است که معمولاً می توان آن ها را در منوی رستوران های سراسر جهان یافت. به خصوص تارت کوئسو فیلادلفیایی یا گاتئا فیلادلفیایی که محبوب ترین نوع از این شیرینی نیویورکی به شمار می رود.

35. اولیبولن، هلند

اولیبولن، هلند

خمیرهای سرخ شده شیرین هلندی، اولیبولن، یک روش هلندی خوشمزه برای جشن گرفتن شب سال نو است. خمیر ترد و کرانچی با کشمش و مویز پر شده و سپس در پودر شکر غلطانده می شود، اولیبولن به صورت داغ در دکه های خیابانی خورده می شود.

شاید به صورت یک میان وعده به نظر آید اما اولیبولن در هلند به شدت جدی گرفته می شود و یک رقابت سالانه برای انتخاب بهترین اولیبولن کشور در مرکز آکادمیک پژوهش طعم و مزه در واشنگتن برگزار می شود که از آزمایش کور برای این منظور استفاده می گردد.

36. پاولووا، استرالیا، نیوزلند

پاولووا، استرالیا، نیوزلند

آسیوس و کیویس، دو عاشق شیرینی، موقع شام در مورد خاستگاه پاولووا که یک دسر مرنگی خارق العاده است، بحث کرده و با هم اختلاف نظر پیدا می کنند.

آن پاولووا، رقصنده ی باله معروف روس که نام دسر از او گرفته شده است، از استرالیا و نیوزلند دیدن کرد. هر یک از این دو کشور ادعا می کنند که این شیرینی متعلق به آن هاست اما هیچ یک منکر لذت ترد و خامه ای پاولووای عالی نمی شوند که این نقطه ی پایانی بر تمامی اختلافات میان دو کشور است.

چنگال را داخل پوسته ی ترد مرنگ فرو برید و مایه شیرین داخلی آن را کشف کنید. خامه ی نرم و میوه های ترش مزه روی مرنگ ریخته می شوند، یک رویه ی عالی که طعم قوی آن مزه ی شکر را جبران کرده و آن را به یک دسر سطح جهانی تبدیل می کند.

37. Polvorones، آمریکای لاتین، اسپانیا و فیلیپین

Polvorones، آمریکای لاتین، اسپانیا و فیلیپین
بیسکوئیت های کوچکی که با کوچکترین تماس خرد می شوند و محبوب مردمان شهر مانیل تا نیویورک سیتی هستند. در ایالات متحده، نوعی از این بیسکوئیت ها وجود دارد که بیسکوئیت های عروسی مکزیکی نامیده می شوند اما حیف است که صرفاً در مراسم های خاص استفاده شوند. Polvorones، شیرینی است که می توان آن را به عنوان میان وعده ی عصرانه میل کرد یا در سینی دسر سرو نمود و می تواند در برابر بهترین بیسکوئیت های جهان قرار گیرد.

دستور پخت های مختلفی برای آن موجود می باشد که می تواند شامل بادام، گردو یا گردوی آمریکایی باشد؛ اما همه ی آن ها دارای بافت ترد هستند و خاستگاهشان، اسپانیا است؛ برخی ادعا می کنند که ریشه ی این شیرینی ها به خاورمیانه برمی گردد.

38. قطایف، خاورمیانه

قطایف، خاورمیانه

اگر ساعت ها روزه برای تحریک اشتها کافی نباشد، بسیاری از پیروان رمضان در انتظار مزه ی شیرین قطایف هنگام غروب آفتاب می مانند.

این دسر از یک خمیر پنکیک تخمیر شده بدست می آید که تنها یک طرف آن گریل شده تا توازنی میان پوسته ی طلایی سرخ شده و مایه ترد داخلی برقرار گردد.

مایه داخلی شامل بافت شیرینی از پنیر تازه، میوه های خشک، آجیل یا خامه است که اغلب با گلاب یا دارچین معطر می شود.

برخی از انواع قطایف را می توان با افزودن کمی شهد معطر، میل کرد. اما دستور کلاسیک آن شامل سرخ کردن قطایف پیش از سرو و افزودن یک لایه ی ترد و خوش طعم اضافی پیش از خوردن این شیرینی محبوب در تعطیلات می باشد.

39. کیک Rigo Jancsi (ریگو یانسی)، مجارستان

کیک Rigo Jancsi (ریگو یانسی)، مجارستان

در این شیرینی کلاسیک، کیک اسفنجی شکلاتی نرم بین مربای زردآلو و موس شکلاتی حباب دار ساندویچ می شود. لایه نازکی از لعاب شکلات روی آن کشیده می شود و سپس به صورت مکعب های منظم شکلاتی برش داده می شود. این دسر حتی در میان انبوه دسرهای خوشمزه ی مجارستانی برجسته است.

این کیک فریبنده که به خاطر بافت نرم و لطیف و طعم غنیش محبوب شده است، بر اساس یک داستان عاشقانه نامگذاری شده است که توجه جهان را با تصاویر مهیج و جزئیات باطراوتش به خود جلب کرد. Rigo Jancsi یک ویالونیست رومی بود که قلب شاهزاده کارامان-کیمای بلژیک (متاهل) را به دست آورد و وقتی در سال 1896 با همدیگر فرار کردند، به سرخط اخبار بین المللی تبدیل شدند.

40. بستنی زعفرانی، ایران

جای تعجب نیست که این بستنی معطر شده با زعفران، گلاب و پسته یکی از خوراکی های محبوب در طی نوروز یعنی سال نو ایرانی است.

از رنگ طلایی روشنش تا بوی متمایزش، این دسر خامه ای ماهیت بهار را در خود دارد. بستنی زعفرانی یک تجربه ی به یادماندنی است و طعم آن به تنهایی جایگاهی را در میان بهترین دسرهای یخی به خود اختصاص می دهد.

برای تجربه کامل از بستنی، یک ساندویچ بستنی سنتی ایرانی را انتخاب کنید که در آن بستنی زعفرانی بین دو نان نازک قرار می گیرد. طعم ملایم نان ها و بافت ترد آن ها—برای در دست گرفتن– بهترین ترکیب برای بستنی غنی و معطر است که از تهران تا تهرانجلس محبوب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید