مقالات, بلاگ

معرفی ۵۰ نمونه از بهترین دسرهای جهان از زبان یک آشپز با تجربه – 41 الی 50

معرفی ۵۰ نمونه از بهترین دسرهای جهان از زبان یک آشپز با تجربه - 41 الی 50

معرفی ۵۰ نمونه از بهترین دسرهای جهان از زبان یک آشپز با تجربه – 41 الی 50

معرفی ۵۰ نمونه از بهترین دسرهای جهان از زبان یک آشپز با تجربه – 41 الی 50

معرفی ۵۰ نمونه از بهترین دسرهای جهان از زبان یک آشپز با تجربه - 41 الی 50

41. توپی های کنجدی، Jian Dui، چین

توپی های کنجدی، Jian Dui، چین

غشای ترد یک Jian Dui کاملا سرخ شده در روغن را گاز بزنید تا فیلینگ شیرین درون ظاهر تزئین شده با دانه های کنجد طلایی را کشف نمائید. این شیرینی سنتی چینی اغلب با یک خمیر لوبیای شیرین یا یک پوره ی نرم درست شده از دانه های لولتوس پر می شود؛ هر دوی این ورژن ها یک تضاد ملایم لذیذ را به دانه های ترد اضافه می کنند.

Jian Dui به طور خاص به عنوان یک شیرینی در جشن های سال نو قمری محبوب است. وبلاگ نویس و نویسنده در مورد دسر، آنیتا چو می نویسد که برای بسیاری از چینی ها، این دسر یک سمبل خاص در آن زمان از سال است: هم شکل کروی و هم رنگ طلایی آن نشانه های خوبی برای شروع سال جدید هستند همانگونه که Jian Dui کاملا سرخ شده در روغن داغ پف می کند.

42. یخ در بهشت، Xue Hua Bing، تایوان

توپی های کنجدی، Jian Dui، چین

همانند مخروط های برفی، یخمک هاوایی، راسپادو، گرانیتا و انواع دیگر محلی، یخ در بهشت پاسخ تایوان به یکی از عالی ترین حقایق غذایی جهان است: هیچ چیزی توانایی مبارزه با شیرینی یخی در هوای مرطوب را ندارد.

تکنیک شکل دهی معمولی و رویه های پیچیده موجب شده است تا ورژن تایوانی قابل رقابت نباشد. یک پایه ی خامه ای که می توان آن را با هرچیزی از چای سبز گرفته تا پوره های میوه ای طعم دار کرد، یخ زده می شود و سپس به صورت نوارهای بلند یا تکه های یخ شکسته شده درمی آید.

برای رویه ی آن، مخلوط عالی خود از چیزهای لذیذ را ترکیب کنید. رویه های محبوب عبارتند از پوره ی لوبیای قرمز آدزوکی، تارو، دسر ژله مانند، میوه تازه، شیرعسلی و موچی اما یخ در بهشت تایوانی یک نوآوری است که تا جای ممکن می توانید در آن خلاق باشید.

در سال های اخیر، یخ در بهشت به شهرهای سراسر جهان گسترش یافته است اما برای تجربه ی کلاسیک آن، به بازار شب شیلین تایپه سری بزنید که در آنجا محلی ها برای خریدن xue hua bing از ده ها فروشنده صف می کشند.

43. پای آلبالو، ایالت های غرب میانه آمریکا
پای آلبالو، ایالت های غرب میانه آمریکا

شکسته شدن رویه ی یک پای آلبالو و فیلینگ عالی آن ممکن است شوکه کننده باشد- اینگونه به نظر می رسد که رنگ براق آن از یک قوطی به دست آمده باشد نه یک درخت. آن رنگ قرمز براق از آلبالوهای ترش مزه ی مانتمورنسی به دست می آید که فیلینگ کلاسیک این نوع پای می باشد. از آنجایی که میوه های ترش بیشتر از میوه های شیرین در معرض فاسد شدن قرار دارند، اگر خارج از ایالت های غرب میانه یا شما غرب زندگی می کنید، ممکن است تابحال این پای را امتحان نکرده باشید.

آلبالوها مقدار زیادی اسید دارند که شکر موجود در فیلینگ را خنثی می کند و همچنین مقدار زیادی جوهر مازو یا تانین دارند. پیچیدگی این دسر است که پای میوه ای را در بالای فهرست بهترین ها در آمریکا قرار می دهد.

در جستجوی بهترین تکه از پای آلبالو؟ به فستیوال ملی آلبالو در شهر تراورس در میشیگان یا فستیوال آلبالوی ویسکانسین سری بزنید.

44. برنج چسبناک با انبه، تایلند

برنج چسبناک با انبه، تایلند

انواع گچ مانند فروخته شده در رستوران ها که 10 منطقه زمانی از یک درخت انبه به دور هستند را نادیده بگیرید؛ یک بشقاب ترد پخته از برنج چسبناک با انبه در میان عالی ترین دسرهای جهان قرار دارد. این شیرینی سنتی با برنج گلوتینوس(برنج چسبناک) کشت شده در شالیزارهای سراسر آسیای جنوب شرقی آغاز می شود و دانه های نشاسته با شیر نارگیل غنی و قند خرما ترکیب می شوند تا شیرینی حاصل شود که در عین نرم بودن کاملاً قابل جویدن است.

جهان شیرین انبه ها شامل صدها گونه ی کشاورزی است اما برای یک برنج چسبناک واقعی تایلندی تنها دو نوع ارجحیت دارند: بین nam dok mai، یک میوه ی زرد شیرین که دارای انحناهای منحصر به فرد است و aok rong که اسیدیته ی بالای آن تضاد مطلوبی را به برنج شیرین می دهد، انتخاب کنید.

45. پودینگ استیکی تافی، انگلستان

پودینگ استیکی تافی، انگلستان

حد نهایی در دسرهای آرام بخش بریتانیایی، این شیرینی خانگی سرو گرمی از نوستالژی استیک(چسبناک) است. پایه ای از کیک نرم با خرماهای خرد شده پر می شود و سپس روی آن را با یک سس خامه ای می پوشانند. بیشتر این طعم متمایز از شیره قند و شهد می آید.

در حالی که شیره قند در اکثر انباری های آشپزی راه را به شکر کریستالیزه شده داده است، زمانی یک شیرین کننده ی محبوب به حساب می آمد که بخش مهمی از رژیم های طبقه کارگر در انگلستان بود. هیچ ارزشی ندارد که پودینگ استیکی تافی شبیه به پودینگ های شناخته شده در خارج از جزایر بریتانیا نیست، جایی که پودینگ یک عبارت عمومی برای دسر می باشد اما ثابت شده است که یک صادرات محبوب نیز هست.

با شیوه های سرو مختلف از ولز گرفته تا ولینگتون، به احتمال زیاد خورشید هیچ گاه بر پودینگ های استیک تافی غروب نمی کند و ایت دسر محبوبیت خود را از دست نمی دهد.

46. تارت تی تن، فرانسه

تارت تی تن، فرانسه

اگر تاکنون با این دسر مشهور فرانسوی مواجه نشده اید، پس تارت تی تن یک سورپرایز خوشمزه خواهد بود. در دنیایی دور از آثار معماری و پرزرق و برق ویترین های مغازه های شیرینی پزی پاریسی، بهترین آن ها یک غذای محقر با طعمی ازبهشت است که ترجیحاً با رویه ای از کرم فرش مرطوب سرو می شود.

برای پخت این شیرینی کاراملیزه شده، با قرار دادن لایه هایی از سیب، شکر و کره در یک ماهی تابه سنگین شروع کنید و سپس روی آن یک لایه خمیر بکشید. فیلینگ این شیرینی داخل محفظه ای مرطوب مهر و موم می شود و در نتیجه با کاراملیزه شدن شکر، سیب ها نیز به تردی کامل می رسند. اصل ماجرا وقتی است که تارت از فر بیرون می آید و باید پیش از این که شکر ذوب شده به حالت چسبنده درآید، به صورت وارونه در یک بشقاب قرار گیرد.

47. تیرامیسو، ایتالیا

تیرامیسو، ایتالیا

در این دسر مدرن ایتالیایی، لایه های خامه ای پنیر ماسکاپونه ی همزده در چارچوبی از بیسکوئیت های لیدی فینگر آغشته به قهوه قرار می گیرند که به یک پایه شیرین در سراسر جهان مبدل شده است. جای تعجب نیست. با نامی که به صورت “من را انتخاب کن” ترجمه می شود، این دسر با ترکیب قهوه، شکلات، خامه و مشروب الکلی به صورت اختیاری، بی اشتهاترین ذائقه ها را نیز تحریک می کند.

اکثر مورخان شیرینی دوست، منشا این دسر را به رستوران Treviso le Beccherie نسبت داده اند اما ادعاهای مخالف اینگونه است که تیرامیسو در سال های 1980 و 1990 در سراسر جهان به اوج خود رسید و این ادعاها به گرمی یک فنجان اسپرسوی ایتالیایی هستند. حقیقت هر چه که باشد، این دسر خامه ای جایگاه شایسته ای را در منوهایی از اومبریا تا اولان باتور به دست آورده است.

48. کیک ترس لچس، مکزیک و آمریکای مرکزی

کیک ترس لچس، مکزیک و آمریکای مرکزی

یک کیک اسفنجی نرم و سبک بهترین وسیله برای ارائه ی طعم های زیاد در این دسر خامه ای فوق العاده است. “سه شیری” که این دسر به خاطرشان نامگذاری شده است عبارتند از شیر عسلی، شیر تغلیظ شده و خامه که با هم ترکیب شده و کیک در آن ها خیسانده می شود.

از آنجایی که امروزه شیر تازه به طور گسترده در دسترس است، طعم شیر عسلی بازگشت به زمانی است که یافتن مواد فاسدشدنی خصوصاً در آب و هوای گرم کار سختی بود.

حتی با ظهور کامیون های یخچال دار، درخواست برای شیر شیرین چسبنده و طعمی که لذت محبوب آن را القا می کند، در سراسر جهان ادامه دارد: آن به چای سرد تایلندی اضافه می شود، در آمریکای لاتین بر راسپادوی یخی ریخته می شود و در بریگادیروی برزیلی پخته می شود.

49. ترایفل، انگلستان

ترایفل، انگلستان

لایه های ترد و لطیف کیک اسفنجی خیسانده شده در شری(شراب شیرین یا تلخ اسپانیولی) با رویه ای از روکش الکل دار از خامه زده شده، جایگزین مربا، کاستارد و تقریباً هرچیز شیرینی است که شیرینی پز در دست دارد. مهم نیست که چه چیزی بین طبقات کیک قرار می دهید، یک ترایفل حس قدیمی شیرینی دارد.

نام این دسر حداقل به قرن 16ام و شاید قدیمی تر بازمی گردد اگرچه مواد اولیه ی دسر با گذشت زمان تکامل یافته اند. حتی با وجود این که دسر سیلابوب که همان قدمت را دارد از میان فهرست استاندارد دسرهای خانگی بریتانیایی ناپدید شده است، ترایفل به صورت نوستالژی خالص و خامه ای برای بسیاری از عاشقان غذا باقی مانده است.

راز ماندگاری ترایفل شاید در طبیعت مهربان آن نهفته باشد. وقتی من یک شاگرد شیرین پزی در کافه ی اوکلند بودم، سرآشپز شیرینی پزی به من این نصیحت اطمینان بخش را داد: او گفت، مادامی که طعمی که ارائه می دهی خوب باشد، در مورد بی عیب و نقص بودن کیک زیاد نگران نباش. بدترین سناریو؟ “آن را در کاسه سرو کنید و ترایفل بخوانیدش.”

50. تاب تیم کراب، تایلند

تاب تیم کراب، تایلند
با نامی که به “یاقوت های سرخ ترد” ترجمه می شود، دوست داشتن این دسر تایلندی تازه و رنگی کار سختی نیست. پس از یک وعده ی غذایی تند از آشپزی تایلندی، تاب تیم کراب با یخ خرد شده و شیر نارگیل شیرین شده همراه با برگ های پاندانوس بسیار طراوت بخش است.

در حالی که اغلب با وانیل مقایسه می شود، پاندانوس عطر و رایحه خوشی از خود دارد اما برای طرفداران تاب تیم کراب “یاقوت های سرخ” گنجینه ی واقعی محسوب می شوند. برای این منظور، شاه بلوط در شربت انار تازه خیس داده می شود و سپس در آرد تاپیوکا غلطانده شده و سرخ می شود.

نتیجه ی کار یک تکه شیرین است که هم جویدنی و هم کمی ترد می باشد و کمی مزه ی نمک از شیر نارگیل را نیر به همراه دارد. رای؟ یک کاسه ی خنک از تاب تیم کراب قطعاً ارزش پرواز به بانکوک را دارد.

امیدواریم آشنایی با بهترین دسرهای جهان برای شما جالب بوده باشد. در سراسر دنیا دسرهای متفاوتی وجود دارند که همراه با غذا یا قبل از آن و یا در بعضی مناطق قبل از غذا سرو می شوند. از دسر ها همچنین می توان به عنوان میان وعده نیز استفاده نمود.

دیدگاهتان را بنویسید