بلاگ, مقالات

آشپزخونه نوشیدنی “موهیتو نعنایی” نوشیدنی فوق العاده برای فصل تابستان

"موهیتو نعنایی" نوشیدنی فوق العاده برای فصل تابستان:

“موهیتو نعنایی” نوشیدنی فوق العاده برای فصل تابستان:

موهیتو یکی از نوشیدنی های خوش طعم و فوق العاده است که بیشتر در فصل تابستان برای جلوگیری از گرمازدگی استفاده می شود.

"موهیتو نعنایی" نوشیدنی فوق العاده برای فصل تابستان:

طرز تهیه موهیتو نعنایی با 2 روش مختلف :

نوشیدنی موهیتو طعم های گوناگونی دارد که متداول ترین نوع آن موهیتو نعنایی است که طرفداران زیادی دارد و برای جلوگیری از عطش در فصول گرم سال بسیار مناسب می باشد پس با همراه باشد تا طرز تهیه موهیتو را به شما آموزش دهیم.

روش اول برای تهیه موهیتو:

در این روش  برای تهیه این نوشیدنی خوشمزه تابستانی از شکر استفاده شده است.

مواد لازم برای موهیتو نعنایی  :

  • شکر :یک و نیم پیمانه
  • برگ نعنا :دو پیمانه
  • لیمو :یک عدد برا ی تزیین
  • آب گازدار یا سودا :8 پیمانه
  • آب :سه پیمانه
  • شربت لیمو :دو پمانه
  • آب لیمو :یک پیمانه

دستور تهیه موهیتو نعنایی :

ابتدا برگ های نعنا را از ساقه جدا کرده و داخل تشت آب سرد بریزید و سپس آن ها را از آب خارج کرده و داخل آبکش بریزید و کنار بگذارید . بعد از پاک کردن آن باید دو پیمانه برگ نعنا داشته باشید . در این میان شکر را با دوسوم آب ترکیب کرده و برای 5 دقیقه در مایکروفر قرار دهید . بعد از 5 دقیقه مخلوط آب و شکر را از مایکروفر خارج کرده و برگ های نعنا را به آن اضافه کنید و برای 5 دقیقه کنار بگذارید تا عطر نعنا با شربت ترکیب شود . بعد از 5 دقیقه برگهای نعنا را از آب خارج کرده و با دست فشار دهید تا عصاره آن خارج شود سپس آن را کنار بگذارید .

در این مرحله آب باقی مانده را به مخلوط آب و شکر و نعنا اضافه کرده و آب لیمو و شربت لیمو را هم بریزید و همه مواد را با هم مخلوط نمایید . در مرحله آخریک عدد لیمو را برش های نازک بزنید و به همراه چند عدد برگ نعنا و مقداری یخ داخل یک تنگ بریزید و شربت را به آن اضافه کنید . در آخر آب گاز دار را افزوده و بعد از یک هم زدن آن را داخل لیوان بریزید و سرو نمایید . میتوانید یک برش از لیمو را برای تزیین لبه لیوان قرار دهید .

روش دوم برای تهیه موهیتو:

در این روش برای اینکه نوشیدنی خاصیت بیشتری داشته باشد و بتواند در فصل گرما ما را از گرما زدگی حفظ کند از عسل استفاده شده است.

مواد لازم برای موهیتو  :

  • دو عدد لیموترش
  • یک قاشق غذاخوری عسل
  • مقداری یخ
  • 8 برگ نعنا + چند برگ برای تزیین
  • یک قوطی دلستر لیمویی یا آب گاز دار هرکدام که در دسترس بود

 دستور تهیه موهیتو :

ابتدا برگهای نعنا را شسته و ریز خرد کنید چند برگ از آن را جدا کرده و برای تزیین کنار بگذارید و مابقی را خرد نمایید . لیمو ها را شسته و چهار قاچ کنید و اگر هسته داشت آن را جدا کرده و یک یا دو برش از لیمو را برای تزیین کنار گذاشته و مابقی برش های لیمو را به قطعات کوچکتری خرد نمایید . لیموی خرد شده را داخل غذاساز بریزید و دستگاه را روشن کنید تا لیمو بخوبی له شده و حالت پوره پیدا کند .

در ادامه یخ را افزوده و دستگاه را مجدد روشن کنید تا یخ ها بخوبی خرد شده و با لیمو ترکیب شود سپس عسل را بریزید و برای چند ثانیه دیگر مواد را هم بزنید تا بخوبی با هم ترکیب شوند . حالا پوره بدست آمده را به ظرفی منتقل کرده و نعنای خرد شده و آب گاز دار یا دلستر لیمویی را اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست شود . موهیتوی آماده شده را در لیوان های مورد نظر بریزید و آن ها را با برگهای نعنا و برش های لیمویی که کنار گذاشته بودید تزیین کنید و خنک سرو نمایید.

نکات تکمیلی در مورد موهیتو نعنایی

موهیتو نعنایی جزو نوشیدنی – مخلوط میباشد
زمان آماده سازی مواد اولیه و مایحتاج آن حدودا 20دقیقه
توجه نمایید مقدار مواد اولیه و دستور تهیه برای 4 نفر مناسب میباشد .

منبع: نمناک

دیدگاهتان را بنویسید