مقالات

میوه “فیسالیس” با خواص استثنایی

میوه "فیسالیس" با خواص استثنایی - وبسایت بستنی نوبهار

میوه “فیسالیس” 

میوه “فیسالیس” با خواص استثنایی

میوه "فیسالیس" با خواص استثنایی - وبسایت بستنی نوبهار

مدیرجهاد کشاورزی رامسر گفت: میوه «فیسالیس» با خواص دارویی استثنایی به صورت انبوه در شهرستان های تنکابن و رامسر تکثیر و تولید می شود.

«هادی پادام» افزود: فیسالیس منبع غنی و طبیعی از آنتی اکسیدان ها بوده و ویتامین های A، E، C، P و F را در خود دارد.

به گفته وی، این میوه بدن انسان را در مقابل خنثی سازی رادیکال های آزاد که موجب بروز بیماری هایی چون سرطان، سکته قلبی، پروستات، آسم و آلرژی می شود، حفاظت می کند.

وی تصریح کرد: اکنون بذرهای اصلاح شده این میوه مفید در تنکابن و رامسر در حال تکثیر است و در سال های آینده به تولید انبوه می رسد.

پادام خاطرنشان کرد: اکنون این میوه در سطح یک هکتار از اراضی کشور به صورت مکانیزه تولید می شود و به علت تولید کم آن، با قیمت گران به دست مصرف کننده می رسد.

مدیرجهاد کشاورزی رامسر همچنین گفت: با توجه به خواص بالای این میوه ضروری است به صورت همگانی استفاده شود. این میوه به صورت خودرو در استان های گیلان، مازندران، آذربایجان و گلستان یافت می شود.

وی تصریح کرد: علاوه بر خواص دارویی فراوان این میوه، از برگ و ساقه های آن نیز به صورت دم نوش استفاده می کنند.

میوه فیسالیس (Physalis) ترکیبی از طعم میوه های توت فرنگی، گیلاس،کیوی و آناناس است و میوه بومی مناطق آمریکای جنوبی است که ترکیبی از طعم میوه های توت فرنگی، گیلاس، کیوی و آناناس را دارد.

این میوه از رده گیاهان تک لپه ای و از رسته بادنجان سانان است که دلیل قرار گرفتن در لفاف کاغذی شکل فاقد هرگونه آلودگی و عوامل بیماری زا است و بدون نگهداری در یخچال بیش از ۱۰ روز ماندگاری دارد و در صورت نگهداری در یخچال حدود ۲ ماه مدت زمان ماندگاری این میوه نیز افزایش می یابد.

منبع : عصر ایران

دیدگاهتان را بنویسید