مقالات, بلاگ

میوه های استوایی

میوه های استوایی

انواع میوه های استوایی

میوه های استوایی

-انواع میوه های استوایی:

-1 رامبوتان:

این میوه در جنوب شرقی آسیا رشد می کند. درخت رامبوتان همیشه دارای میوه است. طعم این میوه شیرین است و طعم آن تا حدی شبیه به طعم انگور است.

میوه های استوایی

2-سیب ستاره:

این گیاه ، بومی غرب هندوستان است. نام این میوه هم به دلیل ستاره‌ای شکل بودن آن می باشد.

میوه ها آن گرد، بیضوی وگاهی گلابی شکل است. قطر میوه 5 تا 10 سانتی متراست و رنگ آن قرمز – ارغوانی، ارغوانی تیره یا سبز کمرنگ است.

میوه های استوایی

3-جاک فروت:

این میوه در جنوب و غرب هند و سریلانکا و فیلیپین و بنگلادش رشد می کند. میوه جاک فروت شبیه به آناناس است اما از آن شیرین‌تر است. چوب این درخت استحکام بالایی دارد به همین دلیل از آن برای ساخت اثاث منزل استفاده می کنند.

میوه های استوایی

4-پشن فروت:

زادگاه اصلی آمریکای جنوبی و هند و نیوزلند می باشد. این میوه دارای دانه‌های ریز مثل انجیر دارد ولی از انجیر شیرین‌تر است .

از این میوه برای تهیه بستنی و شیرینی استفاده می‌شود. شکل میوه تقریبا گرد و بیضی است.

همچنین دارای یک منبع غنی از ویتامین A و C است.

میوه های استوایی

-لیچی:

زادگاه اصلی جنوب چین و جنوب هند و تایوان می باشد و گفته می‌شود، قدمت آن به ۲۰۰۰ سال قبل از میلاد بازمی‌گردد. پوست این میوه همچون پسته سخت است. طعم آن شبیه انگور و از جمله میوه‌های سرشار از ویتامین C است.

میوه های استوایی

6-فیسالیس:

این میوه به دلیل طعم خوش و بی نظیرش در کشورهای اروپایی و آمریکایی طرفداران زیادی دارد. میوه استوایی بومی آمازون بوده است و در آفریقا و آسیا یافت می‌شود. بوته‌های این میوه تا ارتفاع 1 متر رشد می‌کنند و دارای بوته‌های کوچک مخملی کرم رنگ 3 گوش است.

میوه های استوایی

منبع: ویرگول

دیدگاهتان را بنویسید