مقالات, بلاگ

میوه های مناسب فصل زمستان

چه میوه هایی میتوانند در فصل زمستان برای ما مفید باشند؟

میوه های مناسب فصل زمستانمیوه های مناسب فصل زمستان

میوه های مناسب فصل زمستان

در فصل زمستان میوه هایی است که بهتر است بخوریم.

پس با ما همراه باشید.

در زمستان به دلیل کاهش نور پیدا می‌کند بنابراین برای دور ماندن از کسالت های روزانه و خستگی‌های مفرط نیاز به که ویتامین های لازم از مواد غذایی دریافت بشه.

1: گردو :

گردو رو در سالاد بریزید یا در وعده صبحانه به همراه پنیر میل کنید ، چون یک ماده غذایی ضروری برای فصل زمستان است. گردو سرشار از آنتی‌ اکسیدان‌ها امگا ۳ ها پروتئین ویتامین و همچنین حاوی پتاسیم فسفر منیزیم کلسیم و آهن است. شما میتونید این ماده غذایی را در وعده صبحانه به همراه یک نوشیدنی گرم یک واحد میوه مانند کیوی یا یکی از مرکبات و چند برش نان میل کرده و روزتان را با انرژی سپری کنید. البته یادتون باشه که میزان گردوی مصرفی از ۴ تا ۵ عدد بیشتر نشود، چون در این صورت کالری بیشتری عاید تون میشود.

2: تره فرنگی:

تره فرنگی صرفا برای لاغری کاربرد نداره. این سبزی همچنین حاوی آنتی اکسیدان ها و ویتامین های فراوان بوده و به راحتی میتونه در یک سوپ زمستانی خوشمزه استفاده شود. توصیه می‌کنیم که از روزهای آغازین زمستان وعده‌های غذایی‌ تان رو با یه سوپ غلیظ مانند سوپ تره فرنگی آغاز کنید.

3: ویتامین D :

فصل زمستان با وجود تمام زیبایی ها باعث افسردگی و بی حالی در بسیاری از افراد میشود. دلیل این مورد هم کاهش نور خورشید که برای برخی از افراد ایجاد افسردگی می‌کند . برای مقابله با کمبود ویتامین d حاصل از نبود نور کافی باید به فکر افزایش جذب این ویتامین از طرق دیگر مانند مصرف ماهی باشید. توصیه می‌کنیم به سراغ ماهی های کوچک مانند ماهی ساردین بروید، چون این نوع ماهیها حاوی فلزات سنگین کمتری هستند.

4: لیمو ترش :

هرچه میزان ویتامین C بدنتون بیشتر باشه کمتر دوچار افسردگی و بیماریهای ویروسی پرتقال، لیمو ترش و غیره جزو مرکباتی هستند، که باعث بهبود خلق و خو و تقویت سیستم ایمنی بدنتون میشود.حتما از میوه های تازه و کامل استفاده کنیم اگر عاشق آبمیوه هستید در منزل نسبت به تهیه اون اقدام کنید. چون آبمیوه های خانگی ویتامین و فیبر بیشتری نسبت به انواع صنعتی شان دارند.

5: مرکبات :

فیبرها باعث میشوند که قند میوه ها به آرامی وارد جریان خون شود و  مصرف آنها احساس سیری طولانی مدتی را در شما به وجود میاره. اگر مشکلات گوارشی رنج نمیبرید می توانید روزانه تا ۳ واحد مرکبات میل کنید. اگر دوچار ورم یا زخم معده نیستید همیشه از لیمو ترش استفاده کنید. لیمو ترش یکی از فوق العاده ترین منابع ویتامین C محسوب میشود.

منبع: فرنوفود

دیدگاهتان را بنویسید