مقالات, بلاگ

چرا انسانها به خوردن طعم تندی تمایل دارند؟

چرا انسانها به خوردن طعم تندی تمایل دارند؟

چرا انسانها به خوردن طعم تندی تمایل دارند؟

چرا انسانها به خوردن طعم تندی تمایل دارند؟

چرا انسانها به خوردن طعم تندی تمایل دارند؟

کسی دقیقا نمی داند چرا و چگونه انسانها شروع به خوردن فلفلها و غذاهای تند کردند و طعم تندی را به عنوان طعمی مورد قبول پذیرفتند! شواهد باستان شناسی نشان می دهند که گونه هایی از خردل در کنار استخوان های انسانها یافت شده است که به 23000 سال پیش باز می گردد.

اما نمی دانیم آیا این فلفلها که دارای طعم تندی بودند در غذا مورد استفاده قرار می گرفتند و یا  برای درمان و یا تزیین به کار می رفتند؟! برخی مطالعات نشان می دهند که استفاده از فلفلها و غذاهای تند در آب و هوای گرم شروع شده است  که در این مکان ها شیوع میکروب بیشتر است. در واقع اجداد ما انسانها برای مبارزه با میکروبها و شیوع بیماری ها روشهای ویژه ای را به کار می بردند.

بسیاری از دانشمندان بر این باور هستند که غذاهای فلفلی با طعم تندی که دارند برای از بین بردن عفونتها، میکروبها و ویروسها مورد استفاده قرار می گرفتند و سبب می شدند انسانها در هزاران سال پیش به سلامت زندگی کنند.

اما بعد از پیشرفت های زیادی که در علم پزشکی رخ داد و واکسن های مختلفی که برای مبارزه با انواع بیماری ها کشف شدند دیگر نیازی به استفاده از غذاهای فلفلی با طعم تند نبود! اما انسانها هزاران سال است که به استفاده از طعم تندی ادامه داده اند و این امر هنوز به صورت یک راز باقی مانده است!

بهتر است بدانید که طعم تندی سبب می شود تپش قلب بالا رود. به همین دلیل افرادی که از بیماری های قلبی رنج می برند بهتر است در استفاده از غذاهایی که طعم تندی دارند بسیار محتاط باشند.

همچنین غذاهای فلفلی سبب بروز حساسیتهای شدید در برخی از افراد می شوند. کهیر و خارش پوست از رایج ترین حساسیتهای آلرژیکی هستند که در اثر استفاده از غذاهای فلفلی با طعم تندی به وجود می آیند. به همین دلیل بهتر است در مصرف این غذاهای فلفلی بسیار هوشیارانه عمل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید