بلاگ, مقالات

کودک شما چند عدد تخم مرغ می تواند در روز بخورد ؟

کودک شما چند عدد تخم مرغ می تواند در روز بخورد ؟ - وبسایت نوبهار

کودک شما چند عدد تخم مرغ می تواند در روز بخورد ؟

کودک شما چند عدد تخم مرغ می تواند در روز بخورد ؟

کودک شما چند عدد تخم مرغ می تواند در روز بخورد ؟ - وبسایت نوبهار

تخم مرغ جزء رژیم های سالم برای هر کودک می باشد اما باید به میزان آن توجه کنید تا به بدن کودک آسیب وارد نکنید . پیشنهادات رژیمی معمولا استفاده بیش از حد از تخم مرغ را مضر می دانند زیرا اعتقاد دارند که تخم مرغ حاوی کلسترول بالایی می باشد و از طرفی کودک شما نیاز دارد که بخشی از پروتئین را از منابع دیگر نیز تامین کند و پس در کنار آن باید به مقدار کافی میوه و سبزیجات نیز مصرف کند.

تخم مرغ برای رشد کودک

تخم مرغ ها و مواد مغذی برای بدن کودک

تخم مرغ ها فواید بسیار زیادی دارند . آن ها حاوی پروتئین بالا ، آهن ، مواد معدنی و ویتامین ب هستند پس به جای این که نگران تعداد تخم مرغ های مصرفی در طول روز باشید ، باید به رژیم کلی کودکتان فکر کنید و راهنمایی و نکات مهم را در مورد آن یاد بگیرید و این رژیم ها نشان می دهد که تخم مرغ ها مهم ترین جزء در پروتئین های مواد غذایی هستند.

 کودکان بین 9 تا 13 سال باید در طول روز از هر گروه از مواد غذایی به میزان یکسان دریافت کنند. این میزان حدود پنج تا شش اونس است ، در حالی که کودکان با سن پایین تر باید دو تا چهار اونس در طول روز دریافت کنند.عموما یک تخم مرغ در گروه غذایی پروتئین 1 اونس حساب می شود اما نمی توان یک منبع غذایی مثل پروتئین را یک منبع مهم جداگانه محسوب کرد.

تخم مرغ و کلسترول

علاوه بر این که باید پروتئین روزانه کودک خود را بسنجید ، باید مراقب باشید که کودک شما تا چه میزان کلسترول دریافت می کند و این کلسترول از غذا های دیگری غیر از تخم مرغ نیز به بدن او برسد. اگر او هم اکنون از رژیم غذایی استفاده می کند که کلسترول بالایی دارد، همچنین از شیر، پنیر، ماست ، گوشت های فرآوری شده یا بستنی استفاده می کند و در کنار آن تخم مرغ را طبق برنامه منظم می خورد باید رژیم غذایی او را تغییر دهید . اگر رژیم غذایی او حاوی کلسترول پایین و چربی های اشباع است و همچنین غذاهایی حاوی فیبر می خورد، در نتیجه خوردن تخم مرغ نیز مانعی ندارد.

همچنین بسیار مهم است به یاد داشته باشید که تخم مرغ ها را نباید به تنهایی مصرف کرد ، بلکه باید ان ها در رژیم غذایی تان بگنجانید و با سایر مواد ترکیب کنید ، مثلا کیک ها نیز مورد خوبی هستند .

اگر یک کیک را با دو تخم مرغ درست کرده باشید و کودک شما دو تکه از هشت قسمت کیک را بخورد، انگار که یک تخم مرغ کامل خورده است.

خوردن یک تخم مرغ به طور روزانه باعث بالا رفتن کلسترول خون نمی شود چرا که یک تخم مرغ حاوی تنها 213 میلی گرم کلسترول است.

نکات مهم در مورد تخم مرغ خوردن کودکان و بزرگسالان

طبق گفته ی متخصصان کودکان برای رشد بهتر روزانه 2 عدد تخم مرغ (سفیده به همراه زرده) میتوانند مصرف کنند.

افراد گروه سنی بعد نوجوانی تا قبل میانسالی یعنی جوان ها روزانه یک عدد تخم مرغ را البته در صورت نداشتن مشکل جسمی خاص میتوانند مصرف کنند.

در مورد افراد بالای 40 سال هفته ای 3 الی 4 بار و 60 سال به بالا هفته ای 2 تا 3 عدد تخم مرغ بلامانع است البته در صورت نداشتن مشکل جسمی و بیماری.

– تخم مرغ ها منبع بسیار خوبی از پروتئین هستند ولی باید در حد و اندازه ی مناسب مصرف شود.

– افراد نباید در خوردن تخم مرغ زیاده روی کنند ، نه بخاطر اینکه به کلسترول کمی در رژیم غذایی خود نیاز دارند، بلکه دلیل آن بالا رفتن میزان کلسترول در غذای آن ها می باشد . انها باید به جای خوردن تخم مرغ زیادی ، از میوه ها ، سبزیجات و دیگر مواد غذایی گروه یک نیز بهره ببرند.

– گاهی اوقات کودک به برخی مواد غذایی آلرژی دارد که تخم مرغ نیز ممکن است یکی از آن ها باشد ، پس قبل از هر چیز باید غذاهای آلرژی دار را برای کودک خود بشناسانید و از آن استفاده نکنید.

– بر ای ذخیر کردن تخم مرغ ها مراقب باشید و همچنین باید صبر کنید تا سفیده آن کاملا سفت شود و غذایی که در آن تخم مرغ بکار رفته است ، کاملا پخته شود.

منبع : نمناک

دیدگاهتان را بنویسید