مقالات, بلاگ

گیاه گندمک رایج چیست و چه خواصی دارد؟ – بخش دوم

گیاه گندمک رایج چیست و چه خواصی دارد؟ - بخش دوم

گیاه گندمک رایج چیست و چه خواصی دارد؟ – بخش دوم

گیاه گندمک رایج چیست و چه خواصی دارد؟

گیاه گندمک رایج چیست و چه خواصی دارد؟ - بخش دوم

3. کاهش التهاب

گندمک رایج خاصیت ضد التهابی داشته و استفاده موضعی از گیاه کامل آن به صورت مرهم روی نواحی ورم کرده یا حتی استخوان های شکسته به کاهش التهاب و سوزش و تسکین درد کمک می کند.

به نظر می رسد گندمک رایج برای درمان التهاب پوست، مفاصل و دستگاه تنفسی (مانند برونشیت) مفید باشد.

4. درمان زخم

گندمک رایج دارای خاصیت ضد میکروبی است و به درمان زخم ها و عفونت ها کمک می کند.

قرن ها است از این گیاه در طب سنتی چین به خصوص برای بیماری های پوستی و درماتیت استفاده می شود و در ایرلند و انگلیس برای درمان مشکلات پوستی و زخم ها و کاهش سوزش و خارش شناخته شده است.

استفاده از آب گندمک رایج تازه نیز احتمالا تاثیر خوبی در مقابله با ویروس هپاتیت B دارد و و رشد و تکثیر HBV در سلول ها را کاهش دهد.

نحوه استفاده از گندمک رایج

برای استفاده از گندمک رایج می توانید روش های زیر را امتحان کنید اما قبل از مصرف حتما با پزشک خود مشورت کنید.

1. اعمال موضعی روی پوست

همان طور که قبلا اشاره کردیم گندمک رایج دارای خاصیت ضد التهابی است و می توان از آن به صورت موضعی برای درمان مشکلات التهاب پوست استفاده کرد.

این گیاه اثر خنک کننده و خشک کننده دارد و به صورت مرهم یا پمادهای آماده برای تسکین جای نیش حشرات، سوختگی ها، بریدگی ها و خارش عرضه می شود.

2. روغن

برای بهره بردن از فواید روغن گندمک رایج می توان آن را به آب حمام افزوده یا روی پوست استفاده کنید.

طرز تهیه روغن گندمک رایج

برای تهیه روغن گندمک رایج 2 فنجان (100 گرم) برگ گندمک رایج تازه را خرد کرده و روی سینی پخش کنید تا یک شبانه روز بماند و برگ ها پژمرده شوند.

برگ ها را به همراه 270 گرم روغن نارگیل داخل مخلوط کن بریزید تا کاملا یک دست شوند، مخلوط را به یک ظرف بویلر دو تایی انتقال داده و حرارت دهید تا مواد گرم شود.

حرارت را خاموش کرده، به مدت 3 ساعت منتظر بمانید و این کار را 4 مرتبه دیگر تکرار کنید. رنگ روغن نهایی سبز است، برای جدا شدن ضایعات آن را از صافی عبور دهید.

دیدگاهتان را بنویسید